Què menjo al setembre?

Estem massa acostumats a tenir tot el que volem durant tot l’any. Taronges a l’estiu i melons a l’hivern. Papaies per esmorzar, alvocats per dinar i mangos per sopar. Ens hem oblidat que la fruita i la verdura tenen un cicle natural, una temporada que cal respectar. Perquè és beneficiós per a nosaltres, per a l’economia del país i per al medi ambient. Si teniu la ferma intenció de menjar de temporada però aneu a la fruiteria i, entre tants productes, us feu un embolic, no patiu! Aquí teniu les fruites i verdures que comencen temporada.

  • Raïm: El raïm és una de les fruites més destacades de l’agricultura (i de la cultura) mediterrània, molt típica del final de l’estiu i molt rica en flavonoides i antioxidants, que fan també del vi una beguda molt saludable (amb moderació). El conreu es destina majoritàriament a la producció del vi.
  • Figues: És una fruita molt popular en la dieta mediterrània i es consumeix des de fa mil·lennis. Per triar-les, pressioneu-les una mica amb els dits: si són una mica toves, però no gaire, vol dir que estan en el moment perfecte de maduració i ja us les podeu menjar! Aprofiteu-les, perquè la temporada de la figa és molt curta: arriba al setembre i se’n va a finals d’octubre!
  • Cogombre: El cogombre és una hortalissa típica de l’estiu, però durant tot aquest mes encara està de temporada. Aporta fibra i és ric en potassi, ferro, calci i magnesi. Abans d’amanir-lo, tasteu-lo, perquè de vegades té un gust amargant que no és gens agradable.
  • Llimona: Quan comença la tardor, arriba la temporada de la llimona. Aquesta fruita té propietats desinfectants i antioxidants. Podeu fer-la servir com a substitut de la sal afegint-la en una amanida o per fer una vinagreta.
  • Pebrot: És fàcil trobar-ne en qualsevol època de l’any, tot i que la temporada natural és l’estiu, fins a l’octubre.