Què menjo a l’octubre?

Arriba la tardor i la nevera i el rebost s’ompliran d’aliments d’allò més esperats com el moniato o els bolets. Aquí teniu alguns dels productes que comencen temporada aquest mes d’octubre:

Moniato: 

El moniato, també conegut com a ‘batata’ o ‘patata dolça’, és originari d’Amèrica Central i va arribar a Europa gràcies a Cristòfor Colom. Som molts els que esperem que arribi l’octubre per començar a degustar aquest tubercle que, per cert, és superior nutricionalment a la patata i conté una alta quantitat de provitamina A. El podem fer al forn, tallat a tires com si fossin patates fregides o una crema boníssima. 

Carbassa d’hivern:

Seguim amb el taronja! La carbassa és una verdura dolça rica en minerals i vitamines que va arribar a Europa al segle XV. Conté menys aigua que la carbassa d’estiu però sí que té molta fibra. És una bona idea prendre’n si esteu refredats, ja que ajuda a treure la mucositat del pulmó, els bronquis i el coll. També, si voleu reduir el consum de sucres refinats és aconsellable menjar carbassa per tenir menys ganes de prendre altres dolços menys saludables.

Bolets:

Són, indiscutiblement, els reis dels boscos a la tardor.  Els bolets són l’aparell reproductor dels fongs, que el fan servir per estendre les esportes, i estan formats pel beu i el barret. Als boscos catalans podem trobar una cinquantena de varietats comestibles. Aporten fibra i minerals, són bons per a la circulació de la sang i tenen força antioxidants. Alguns ens els podem menjar crus, com la tòfona i els xampinyons, però en general, és millor coure’ls abans. Els més buscats? El rovelló, el cep i la tòfona.

Espinacs: 

Entre la tardor i la primavera, arriba la temporada dels espinacs. Un dels seus grans avantatges és que conserva molt bé les propietats en el temps i, si es consumeix cuit en lloc de cru, les fulles aporten el triple de calci. A més, són poc calòrics i rics en fibra.