Com serà el consumidor post COVID-19?

Més ètic i més digital. Així serà, segons un estudi de l’Agència Catalana del Consum (ACC), el consumidor post COVID-19. Segons la recerca, la pandèmia tindrà un impacte important en el comportament dels consumidors en el context de la societat del consum. Més concretament, indica que la crisi ha accelerat tendències de consum com ara la preferència creixent pels comerços locals i socialment responsables, per la compra de productes saludables de forma conscient i una clara reducció en el malbaratament d’aliments, i alhora una aposta per la incorporació de la digitalització en molts dels aspectes quotidians de la vida. En resum, preveu que el consumidor que sortirà d’aquesta crisi serà més ètic, per una banda, i més digital, per l’altra.

En aquest sentit, però, l’estudi explica que durant les diferents etapes de la crisi, des del confinament i tancament inicial fins a la lenta reobertura per fases del país, els patrons de comportament dels consumidors han anat evolucionant. I per això, anota que és molt difícil predir quins canvis hi haurà a partir d’ara en el comportament dels consumidors, quins comportaments quedaran arrelats i continuaran en un futur (hàbits saludables, consum responsable, comerç de proximitat, producte local…) i quins hàbits nous, adquirits com a resposta a la crisi, com la compra de pànic o el comerç segur, desapareixeran. 

El que està clar és que volem recuperar el poder de decidir el que mengem. Volem un altre món. I sabem que és possible.